Pressinformation

PRESSMEDDELANDEN
Vi skickar sällan ut pressmeddelanden utan presenterar våra nyheter i våra egna kanaler, först och främst på vår webbsida, farjestadbk.se.

ACKREDITERING
Alla journalister och fotografer måste ackreditera sig till samtliga matcher.Ackreditering sker till Stefan Eriksson, [email protected] senast 24 timmar innan utsatt matchstart. Vi meddelar om det finns plats senast 24 timmar innan nedsläpp.Media som ej rapporterar kring aktuell match kommer ej ackrediteras.

TILLGÅNG TILL ARENAN
För att minska risken för folksamlingar, köer och annan kontakt mellan verksamheter kommer medias tillgång i arenan begränsas till pressläktaren, presskonferenser, pressrum samt angivet utrymme för intervjuer. Omklädningsrummet kommer att vara stängt för media.

Pressutrymmen kommer vara tillgänglig till 90 minuter efter slutsignal.

FOTOPLATSER
Vi har begränsat med plats i fotobås. Rättighetsinnehavare har företräde till fotobåsen. Fotoplatser kan även beredas vid utvalda platser vid plexi.

ENTRÉ, PARKERING M.M
Löfbergs Arena öppnar 1,5 h före nedsläpp. Pressentrén är belägen längst till höger av samtliga ingångar på norra sidan av arenan. Det står markerat Press, restaurang och loger över dörren. Parkering finns på både norra sidan samt södra sidan av arenan.
OBS! P-tillstånd krävs och fås i pressinsläppet.

TEKNIK I LÖFBERGS LILA ARENA
På mediabryggan (Etage 5) finns ett 60-tal bredbandsuttag med dynamiska IP-adresser (du behöver inte göra några inställningar i din dator, utan bara plugga in och köra). Ta med egen nätverkskabel. Arenan har även wifi.

PRESSLÄKTARE
Pressområdet är beläget på mediabryggan, etage 5. Laguppställningar och statistik finns att hämta här före och under matchen. Dessutom finns det arbetsplatser för fotografer och journalister med bredbandsuttag. Toalett finns naturligtvis också i närheten.

PRESSKONFERENS EFTER MATCHEN
Presskonferensen med båda lagens tränare äger rum 5-10 minuter efter matchens slut i pressrummet i FBK-Center (markplan).

FARJESTADBK.SE
www.farjestadbk.se är Färjestad BK:s officiella websida och administreras uteslutande av FBK. Förutom Mediaavdelningen skriver också Hans-Göran Bäckström på frilans-basis för websidan.

INTERVJUER
Intervjuer, större reportage, större fotojobb m m som ligger utanför ordinarie träning eller match bokas ALLTID via kommunikatören.

Efter match koordinerar hemmalagets kommunikationsansvarig för medias önskemål gällande såväl hemma- som bortalag. De enskilda intervjuerna genomförs på anvisad plats.

Ingen media, förutom de med tv-rättigheter, får vistas i spelargången.

BILDER
Färjestad BK är restriktiva med att skicka bildmaterial, och därför finns det i dagsläget inga bilder att tillgå på denna sida. Kontakta kommunikatören för pressbilder samt logotype

ÖVERTRÄDELSE
Alla instruktioner från arrangören ska följas. Överträdelse kommer kunna innebära att ackreditering från alla evenemang dras in.

Här kan du läsa SHL:s riktlinjer för press och media