Stabil seger för Färjestad BK mot Hallstahammar HK

Publicerad: 2024-10-22
NDHL
Färjestad BK tog en övertygande seger hemma i Löfbergs Arena när de vann med 10–0 mot Hallstahammar HK.

Med stabilt spel och ett effektivt anfall från första nedsläpp kontrollerade Färjestad matchen genom alla tre perioderna. Redan efter fyra minuter satte Julia Pettersson 1–0, och därefter rullade målen på. Laura Lobis, Julia Blitz och Grace Parker fyllde på med mål i första perioden, vilket gav hemmalaget en trygg 4–0-ledning inför andra perioden.

I andra perioden fortsatte Färjestad att hålla i taktpinnen, och Emelie Cordoba utökade ledningen till 5–0. Trots några försök från Hallstahammar att skapa spelmöjligheter, höll Färjestads försvar och målvakten Amanda Rampado ställningarna utan problem.

Tredje perioden bjöd på fler fina prestationer från hemmalaget. Andrine Furulund, Lene Tendenes och Alli Borrow bidrog med mål, innan Julia Pettersson och Nellie Norén avslutade matchen med ytterligare två mål för Färjestad. Med en gedigen laginsats och effektivt anfallsspel fortsätter Färjestad BK att stärka sin position i serien.

Malin Abrahamsson