NDHL: Färjestad ryckte upp sig och vann

Publicerad: 2023-11-21
NDHL
Efter en trög start så blev det tillslut seger borta mot Örebro i den 9:e seriematchen för säsongen. Färjestad ledde med 3-0 efter den första perioden men spelmässigt så var Silje Holøs inte nöjd.

- Vi spelade inte någon jättebra match i den första och andra perioden men lyckas ändå göra 3 mål. Efter deras reduceringen (i den andra perioden) så tog vi en timeout för att jag tyckte inte vi spelade som vi skulle, säger Silje kritiskt om inledningen av matchen.

Efter timeouten så steppade Färjestad upp spelet. 1-3 stod sig perioden ut men i den tredje perioden så höll Färjestad undan och satte även 1-4, vilket var Alli Borrows andra mål i matchen. Även Julia Blitz blev tvåmålsskytt under kvällen.

- I den tredje perioden får vi mer tryck på dom och spelar som vi vill spela. Vi har mer puck och skapar fler chanser, säger Silje.

En kedja förtjänade lite extra beröm i bortalaget.
- Kedjan med Karolin Malmquist, Emelie Cordoba och Mille Kunnerup Sørensen krigar på hela matchen och gör det riktigt bra, berömmer Silje.

Nu närmast väntar Hedesunda IF på hemmaplan på Söndag. Kan damerna förlänga sin vinstsvit ytterligare då?

Färjestad BK