Vi laddar för en lördag med de yngsta i fokus

Publicerad: 2023-10-13
Kidsday
Färjestad BK mot Rögle BK med start 15:15 - det är morgondagens huvudsak. Men innan nedsläpp lägger vi fokus på de yngsta av våra supportrar när vi tar tag i säsongens första Kidsday. Här är lite av vad du kan vänta dig i Löfbergs Arena i morgon.

Dörrarna öppnas två timmar innan nedsläpp, dvs 13:15, då Entréhallen är platsen för dagens aktiviteter innan nedsläpp. Det blir en Kidsday i sedvanlig stil med ansiktsmålning, musikunderhållning, godisregn med mera. Man kommer också att kunna testa sina målskyttekunskaper genom att försöka överlista en av våra ungdomsmålvakter.

Vi har också fått hjälp med lite nya spelarpresentationer till mediakuben. Avdelningen Merkurius på Rudsängens förskola har skapat lite ”nya profiler” till de redan befintliga som normalt går på kuben innan match. Ture Varg kommer såklart att finnas på plats under hela matchen.

Efter matchen bjuder vi på en Fancorner som kommer att gästas av Magnus Nygren, Linus Johansson och Joakim Nygård.

Hjärtligt välkomna att spendera lördagen tillsammans med oss!

Om du inte redan skaffat biljett så kan du göra det här!

Stefan Eriksson