Michael Lindqvist besviken målskytt

Publicerad: 2023-10-12
Eftersnack
Färjestad dominerade matchen hemma mot Oskarshamn men föll ändå med 1-2.
- Vi för matchen och borde vinna sett till spelövertaget, säger Michael Lindqvist.

Michael Lindqvist gör en kort och självklar analys efter 1-2-förlusten hemma mot Oskarshamn.
- Vi gör inte mer än ett mål, säger han uppgivet.
- Vi kapitaliserar inte riktigt på det spelövertag vi har. Det som saknas är kanske skärpan i avsluten och desperationen framför mål. Vi för matchen och borde vinna sett till spelövertaget.

Lindqvist var ändå den som kapitaliserade på en av sina chanser när han frispelades fri i mitten av skottsektorn. Pucken satt hårt vid vänsterstolpen bakom en delvis skymd målvakt, ett riktigt "snipermål".

FBK-forwarden har visat upp en enorm fart på skridskorna nu när han fått vara skadefri under hela året och kunnat träna ordentligt.
- Ja, jag känner pigg och fräsch, pigg i benen och har en bra känsla, säger 29-åringen

Han kompletteras i sin kedja av Joakim Nygård och David Tomasek. En väldigt teknisk och fartfylld trio som tillsammans gjort 21 poäng (11 mål + 10 assist) på nio omgångar.
- Men idag har vi lite dåligt flyt, vi hade några puckar som studsar och far men idag hade vi inte studsarna med oss.
- Men man får inte glömma att vi haft en väldigt bra start på säsongen, att vi gjort väldigt mycket bra här i början och det ska vi ta tillbaka här på lördag.

Oskarshamn har en lite egen spelstil, mycket fart och fantasi offensivt.
- Ja, med det visste vi ju om. De gillar att tjuva lite framåt och då öppnar de upp sig bakåt men vi lyckades inte utnyttja det idag.

Tränaren Tomas Mitell var frustrerad över både resultat och vissa domslut.
- Ja, självklart är det frustrerande att förlora, vi vill alltid vinna på hemmaplan, säger "Linkan".
- Vi kunde kanske fått med sig lite mer från domarna också, jag tycker att de får hålla i och hålla fast lite väl mycket.
- Men vi gör bara ett mål på hemmaplan trots spelövertaget, vi är absolut inte nöjda med det.
Ingen backlash efter Finlandsresan?
- Nej, absolut inte, säger han bestämt
- Vi ska tåla att spela tisdag, torsdag och lördag så det kan vi inte skylla på.
Vad tar med er till lördag mot Rögle?
- Att vi gör en hyfsat bra match och för spelet men såklart vill vi göra en ännu bättre match på lördag och kanske få lite bättre utdelning, säger "Linkan".
Revanschläge då?
- Ja, absolut!