Årsmötet: Lars Appelqvist omvald

Publicerad: 2024-06-25
Årsmöte
Föreningens årsmöte hölls i Entréhallen, Löfbergs Arena, på tisdagskvällen. Ett välbesökt möte, där såväl ordförande Lars Appelqvist som sittande styrelse fick förnyat förtroende.

– Först och främst vill jag tacka för förtroendet att få fortsätta leda den här fina föreningen. Det har varit ett bra styrelseår, och jag är glad att vi får möjligheten att fortsätta jobba tillsammans även kommande år. Dagens möte var också en fin, lite av en högtidsstund, där det hölls bra och viktiga diskussioner och där dessa hölls med respekt för varandra. Vill också rikta ett stort tack till Stefan Olsson som gjorde ett fint jobb som mötets ordförande, sade Lars Appelqvist efter mötet.

Den sittande styrelsen fick fortsatt förtroende, där Jan Ingman, Johan Engström och Lena Rodin valdes på två nya år. Styrelsen ser kommande år ut såhär.

Det blev dock en helt ny valberedning där Peter Jansson-Ling valdes som ordförande. Han får där sällskap av Marie Hultén och Sebastian Edvardsson.

Mötet lockade ett drygt hundratal på plats och ca 200 medlemmar som såg mötet online.