Ny forward klar - damtruppen spikad

Publicerad: 2023-07-26
Lagbygget
Med ett sista nyförvärv innan semestern är slut så är damernas trupp spikad. Den kanadensiska forwarden Alli Borrow ansluter till laget.
– Nu vet vi vad vi kommer att börja med och är förväntansfulla över det lag vi ställer på isen, säger sportchef Emma Murén.

Alli Borrow är 23 år och har spelat sex säsonger i den kanadensiska uniersitetsligan USports. De tre senaste säsongerna har hon representerat University of Calgary och avslutade förra säsongen med 24 poäng (15+9) på 28 matcher.
– Alli är en skicklig spelare som hade en väldigt bra säsong i Kanadensiska Collegeligan där hon även kom med i All Star team. Hon har näsa för målet, ser spelet och sätter sina lagkamrater i en bra situation ute på isen. En jättespännande värvning för oss, säger Emma Murén.

För Alli Borrow blir det ett första äventyr med spel utomlands.
– Det ska bli jätteroligt att få komma och spela i Färjestad och få möjligheten att träffa en massa nya människor. Det kommer att bli en fin erfarenhet för mig och jag ser fram emot att få lära och växa med mitt nya lag, hälsar Borrow.

Stefan Eriksson