Justering av biljettpriser till kommande matcher

Publicerad: 2024-03-19
Biljetter
Vi går om nåra dagar in i det slutspel vi alla väntat på. En hockeyfest där vi hoppas vara med så länge det bara går. Laget har vid upprepade tillfällen påtalat vikten av ett bra publikstöd, och det som en av anledningarna till framgång på isen. Så vill vi såklart fortsatt ha det.

Biljetterna till de två första kvartsfinalerna är släppta sedan en tid tillbaka. Viss kritik har kommit gällande del av prissättningen – kritik som hörsammats och behandlats.
– Inför kvartsfinalen valde vi att för ståplats lägga oss på samma nivåer som kvartsfinalen förra året. Prissättningen kommer förmodligen alltid att diskuteras, internt och externt, och vår målsättning är ju att alltid hitta rätt alla delar beaktade när vi sätter nivåerna. Nu känner vi att det finns anledning att omvärdera del av priserna och justera delar vilket vi kommer att göra, framförallt när det gäller ståplats och ungdomspriser på ståplats, säger vd Stefan Larsson.

Stämningen i Löfbergs Arena har under senare år blivit av absoluta toppklass, vilket också är en faktor för hela miljön i arenan. Där är ståplats motorn, och således en väldigt viktig del i stödet till laget och upplevelsen i arenan.
– Gänget på ståplats gör ett viktigt jobb för oss på alla sätt, och vi sträcker helt enkelt en hand här och justerar nivåerna. Vi gör justeringarna till kommande matcher i ett slutspel vi hoppas få vara med länge i. Vi har ingen ambition att ha några ”skavsår” med vår publik nu när vi ska in i det vi alla längtat efter och känner att vi gjort fel här och kommer att justera framöver, avslutar Larsson.

Stefan Eriksson