Första testet i morgon

Publicerad: 2024-08-15
Försäsong
En fredagskväll i Eskilstuna väntar då säsongens första motstånd, Linköping HC, står på andra sidan Sméhallens is.
– Det ska bli kul att se de nya spelarna, säger Tomas Mitell.

Efter en veckas tung träning väntar säsongens första träningsmatch. Det blir en match med en nyfikenhet på som kommit nya till laget.
– De som varit hos oss  i några år vet ju grunderna i har vi spelar på ett helt annat sätt än de som är nya. Med tanke på sjukdom och skador väntar vi till i morgon med att spika truppen som åker med till Eskilstuna, men vi vet i stora drag hur vi kommer att spela, säger Mitell som under veckan fått klara sig utan Linus Johansson och Viktor Lodin.

Linköping spelar sin andra träningsmatch för säsongen, och kommer till spel med FBK-bekantingen Oscar Lawner, som i sin första match i LHC-tröjan sattes i en kedja med Christoffer Ehn och Markus Ljung. Remi Elie, även han med förflutet i grönvitt, fanns med i laget som mötte Oskarshamn för en dryg vecka sedan.

Matchen i Sméhallen kan ses via TV4 Play, och du som FBK-supporter kan nu ta del av ett erbjudande för hela hockeysäsongen där du sparar 1 200 kronor.

Klicka på den här länken så kommer du direkt till erbjudandet, där del av summan tillfaller Färjestad BK. På så sätt stöttar du även från soffan!