Här är våra motståndare i CHL

Publicerad: 2024-05-22
CHL
Gruppspelet är lottat. Upplägget är samma som förra säsongen, dvs att vi möter tre lag hemma och tre borta - fast alltid ett nytt motstånd. Ett format där samtliga matcher gäller något. Dessutom finns det en stor möjlighet till en riktig publikmatch.

Lagen drogs bland annat av två tjeckiska idrottslegendarer. Patrik Elias, med tröjan i taket hos New Jersey Devils, och målvaktslegendaren Petr Cech som efter avslutad fotbollskarriär sadlade om och blev hockeymålvakt.

Som lotten föll så kommer vi på hemmaplan att möta KAC Klagenfurt, Ocelari Trinec och norska Storhamar. Borta väntar en finsk dubbel i Lahti Pelicans och Tappara samt ungerska Fehervar.
Speldagar kommer att bli klara inom kort.

Rickard Wallin finns på plats i Prag och fick på nära håll se motståndarna dras fram.
– Bra att veta vad vi ska möta. Alltid tufft med två finska lag sett till kvalitet, men det finns också ett bredare spektra att respektera. Lagen från de mindre ligorna vet vi inte så mycket om, men det är spännande att möta motstånd från hockeyeuropas olika ligor. Det är helt upp till oss själva hur det kommer att gå och det ser vi fram emot.

En match där det finns potential att få en större skara bortasupportrar i Löfbergs Arena blir ju matchen mot Storhamar.
– Det är väl det lag i hela turneringen som är vårt närmaste motstånd rent geografiskt. Vi vet att vi ofta har gäster från Norge på våra matcher i Löfbergs Arena, och nu får Hamargänget ta sig till Värmland för att tävla. Det hoppas jag blir en match med mycket folk, vilket jag redan känner på mig att det blir. Storhamar har redan hört av sig till mig och de tror sig komma att behöva några tusen biljetter, säger Wallin.