NDHL: Målkalas för damerna igen

Publicerad: 2023-10-21
NDHL
Det blev ännu en storseger för vårat damlag som besegrade Mora IK/Hällefors IK på bortaplan med 14-0 efter en rivstart i första perioden med mål efter bara 31 sekunder.

Damlaget ångar på i NDHL DamEttan Västra. Julia Blitz gav Färjestad ledningen efter bara 31 sekunder och Emma Murén utökade till 0-2 efter dryga tre minuter spelade. Ytterligare tre spelare skulle bli målskyttar i första perioden och Färjestad kunde gå till pausvila med 0-7 på tavlan.

Tränare Silje Holös var nöjd med inledningen men inte över matchen i sin helhet.
- Vi inleder matchen på ett bra sätt men vi har spelat bättre förut. Vi spelade en träningsmatch igår vilket kanske bidrar till att vi tappade lite skärpa på slutet.

Målskyttet fortsatte dock bra i den andra perioden med ytterligare 5 mål gjorda. I den tredje perioden minskar produktiviteten något med "bara" 2 mål framåt.
- I den tredje perioden så tappar vi lite fokus och börjar slarva lite, säger Silje.

Alli Borrow noteras för fyra poäng i matchen, Katerina Mrazova för fem och Julia Blitz stänker dit fyra mål för Färjestad.
- Julia Blitz ser väldigt bra ut. Tar skott i rätt lägen och gör flera mål idag igen, berömmer Silje.

I och med noll insläppta mål idag så har damerna hela 72-0 i målskillnad efter fem spelade matcher. Härnäst väntar Västerås på hemmaplan, nu på tisdag.

Färjestad BK