VD har ordet

Publicerad: 2023-09-22
Bästa GrönVita vänner,

Vi lägger ännu en vecka till handlingarna. Ett uttryck som egentligen stämmer illa i den här branschen då vecken på inget sätt är slut för att det är fredag em. Mycket trevligt återstår men likafullt är det dags att summera ett fredagsbrev. Har just avhandlat ett styrelsemöte i vår kära förening. Allehanda frågor sedvanligt på agendan men också ett fysiskt studiebesök i det pågående bygget ”Mästaren” på arenans västra sida mot älven. Alltid kul, fascinerande och imponerande att se stora byggen ta form. Här växer ett hotell fram med över 200 bäddar, här får vi hemvist för nya hyresgäster och ett nytt gym för vår kärnverksamhet sporten. Allt ska stå klart och redo för inflyttning under början av kvartal två 2024.

Att vi förutom att hockeyn som sådan är en besöksnäringsgenerator av rang är känt sedan tidigare. En lång rad evenemang där vi har en central roll radar upp sig på löpande band eller vad sägs om t.ex. Darin Arena Tour, Skäringer & Nessvold - just idag mår vi bra, Beer & Wiskey Festival, Lars Winnerbäck, Tomten och Bocken Rider igen, Melodifestivalen, Beijer Hockey Games 2024, Karlstad Vin & Deli 2024 för att nämna några bland många, många fler möjligheter vi bjuder på. Det finns som mycket mer att välja och vraka bland och har du inte kikat in förut så skulle jag rekommendera att du besöker Great Event´s hemsida och ser vad evenemangskalendern bjuder på.

När jag ändå är i farten med ”smygreklam” så slår jag ett slag för julbord på Almars Gård. Kika in på almars.se/julbord och ta del av en unik julbordsupplevelse i en fantastisk miljö. Kort sagt – livet är fullt av möjligheter, bara att välja från ett rikt utbud!

Efter två riktigt starka insatser hemma mot Växjö respektive Skellefteå så fick vi se en match igår mot HV71 borta med en lite annan karaktär. Plötsligt stämmer inget från start och det ser tafatt och lite slarvigt ut. Man fick nästan känslan av att gänget tänkte att vi ger Max som gjorde sin första SHL match i målet en riktig prövning i första och ser vad han går för. Max gjorde det utomordentligt bra skulle det visa sig och laget bestämde sig för att ta kommandot. Det gjorde dom med besked och 5 strutar i sista får väl summera besöket i Jönköping.

Laget har satt tagit sig från Småland ner till Skåne för att ta sig an Malmö imorgon Lördag och vänder sedan hem för att möta Linköping på hemmaplan torsdag den 28/9 och möter sedan Leksand i ett klassikermöte lördag 30/9. Låt oss manifestera ”Framåt Och Uppåt – Tillsammans” med samma fina stämning i vår hemmaborg till även dessa två matcher. Hittills har det varit magisk stämning i LA så vi gör väl inget undantag till kommande matcher heller.

Nu stänger jag ner för denna arbetsvecka – far mot Sälenfjällen och avnjuter lite fjälluft.

Njut en fin helg!

Hockeyhälsningar,