Ny hemmaseger för Färjestad

Publicerad: 2024-10-05
NDHL
Färjestad BK dominerade Brynäs IF på hemmaplan och tog en övertygande 5-0-seger i en match där Emma Murén var i strålkastarljuset med sina tre mål.

Hemmalaget satte tonen tidigt i matchen och tog ledningen redan efter 08:32 i första perioden genom Emma Murén, assisterad av Lene Tendenes och Wilma Johansson. Färjestad fortsatte att kontrollera spelet och utökade till 2-0 genom Kajsa Bråten efter 13:37, med en assist från Andrine Furulund.

Emma Murén var återigen i fokus när hon satte sitt andra mål för kvällen vid 18:40, och Färjestad gick in i första pausen med en stabil 3-0-ledning.

I andra perioden fortsatte Färjestad att trycka på, och Julie Gough ökade på till 4-0 efter 30:03. Emma Murén fullbordade sin imponerande målsvit vid 35:34 och säkrade därmed lagets femte mål för kvällen.

Brynäs IF kämpade tappert men hade svårt att hitta några öppningar mot Färjestads organiserade försvar och starka målvaktsspel från Amanda Rampado.

Färjestad fortsätter att imponera i säsongsinledningen och ser starka ut inför kommande matcher.

FULLSTÄNDIG MATCHFAKTA

Kommunikationschef Malin Abrahamsson