Samarbetet började med Domus Sport!

Publicerad: 2023-08-29
Partner
Domus Sport var en storsatsning av Konsum Värmland i början av 80-talet. Tanken var att man ville lyfta Domus Karlstads sportavdelning mot nya höjder. Till det tog man hjälp av Färjestad BK - ett samarbete som sedan har fortsatt i nästan 40 år.

För Coop Värmlands del har varumärket som exponerats varierat genom tiderna. Efter Domus Sport, valde man att lyfta fram den klassiska ”liggande åttan” som sedan ersattes av Obs! Bergvik följt av Konsum Värmland innan det blev till Coop. Nyligen träffade Coop Värmland ett nytt avtal med Färjestad BK där man fortsätter med varumärket Coop samtidigt som man på olika sätt vill förtydliga att Coop Värmland är en regional förening som ägs av sina 167 000 värmländska medlemmar.

– Redan på 80-talet insåg vi att Färjestad BK, i likhet med Coop Värmland, är ett starkt värmländskt varumärke. Ett fortsatt samarbete känns därför naturligt då vi återigen vill förtydliga Coop Värmland som ett regionalt varumärke, säger Coop Värmland VD Anneli Borg Lundgren.

Från Färjestads sida ser man fram mot ett fortsatt samarbete.
– Vi är stolta och glada över ett så fint samarbete som vi och Coop Värmland haft genom åren fortsätter. Coop Värmland är en stark aktör med verksamhet över hela Värmland på både större och mindre orter. Då vi som klubb vill fortsätta vara hela Värmlands aktör känns det väldigt bra att två starka värmländska aktörer fortsätter samarbetet för att stärka varandra, avslutar Färjestad BKs säljchef Nicklas Eriksson.

På bilden syns från vänster Coop Värmlands VD Anneli Borg Lundgren, FBKs säljchef Niclas Eriksson tillsammans med Coop Värmlands marknadschef Maria Pettersson.

Färjestad BK