Lucas Forsell borta från spel

Publicerad: 2024-09-24
Frånvaro
Lucas Forsell saknas i kvällens match mot Växjö, och han kommer att missa ytterligare matcher. Det efter att han tvingats till en mindre operation.

Lucas Forsell hade för avsikt att som vanligt ta på sig utrustningen för träning i går förmiddag, men det gick inte.
– Jag var med på mötet, men gick in till medical och sa att det nog inte går att träna för det gjorde så ont. Åkte till sjukhuset och de konstaterade att det var en inflammerad blindtarm som behövde tas som hand. Jag opererades i går kväll och har precis fått komma hem nu på förmiddagen, säger han.

Forsell missar nu några veckor då han inte får träna fullt under läkningsperioden.
– Det handlar ju om att såren ska läka, så det blir lugnt en stund nu. Just nu är man bara så ruskigt hungrig. Har nog aldrig varit så sugen på en kebabpizza som jag är just nu, men även den får vänta, säger han med ett skratt.