Partnernätverket: Kewab är tillbaka

Publicerad: 2024-01-26
Nätverket
Efter att ha varit borta en tid så är nu Kewab tillbaka som partner till Färjestad BK.
– Vi vill få vårt varumärke att växa ännu mer, och det gör vi bäst tillsammans med Färjestad BK, säger Mattias Bergdahl, vd för Kewab.

Kewab har historiskt varit en stor aktör i arbetet med att stötta den lokala idrotten, både stora som små. Samarbetet med Färjestad BK har funnits under en lång tid och som efter en kortare paus nu tar fart igen.
– Det kändes lite snopet när det försvann, men nu är vi tillsammans igen och blickar framåt med ljusa förhoppningar, säger Niclas Eriksson på Färjestad BKs marknadsavdelning.

För Mattias Bergdahl kändes det naturligt att återuppta samarbetet med Färjestad BK.
– Nummer ett så finns det en helhet i föreningen. På både herr, damsidan och junior samt en stor ungdomsverksamhet. Det är en förening som jobbar familjärt och jobbar med människor. Jag har följt den här klubben sedan jag var liten, alltifrån att man har vänner som spelat och jobbat i Färjestad men även vänner som är partners och så vidare. Jag fick kontakt med Niclas och Victor och vi satte oss ned och pratade, helt förutsättningslöst. Det ledde fram till ett förnyat samarbete, säger Bergdahl.

Vad fastnade du för?
– Grabbarna berättade om den resa Färjestad BK nu gör och ska göra på många olika sätt. Vi vill få vårt varumärke att växa ännu mer och det vill vi göra tillsammans med Färjestad. Sedan finns det en annan viktig bit i det här. Det stora hjärtat, där allt handlar om människor. Jag har nästan 100 anställda, och personalen är de viktigaste. Här kan vi komma och se på hockey och ha det trevligt tillsammans, samtidigt som vi också blir en aktör i det fina affärsnätverket som Färjestad byggt upp under många år. För mig är Färjestad ett av de starkaste varumärke vi kan synas tillsammans med i Värmland med den helheten som Färjestad kan erbjuda oss som bolag, säger Bergdahl.

För Mattias Bergdahl handlar det också mycket om ledarskap.
– Om vi har 400 maskiner i vår maskinpark så spelar det ingen roll om vi inte har människor som mår bra och trivs på sin arbetsplats när de ska utföra sina arbetsuppgifter. Jag känner en otrolig stolthet över all personal som vi har hos oss och återigen så är det människan vi bygger bolaget på och den känslan har jag om Färjestad också. Vi vill ju uppnå resultat både bolagsmässigt och idrottsmässigt. Men det är människan vi bygger det på. Det får vi aldrig glömma. Jag tycker det finns många synergier mellan Färjestad och Kewab, säger Bergdahl.

– Det känns fint att ha Kewab tillbaka i gemenskapen, avslutar Niclas Eriksson.

Stefan Eriksson