VD har ordet

Publicerad: 2023-11-03
Stefan ger oss sin syn på det som händer i och runt vår förening. Det är som vanligt mycket som pågår, läs vad han har att säga.

Bästa GrönVita vänner,

Vad gör det med en grå regnig inramning på fredagen när vi skickat hem Luleå utan poäng igår och fick #96s Tomasek´s namnteckning presenterad för ytterligare två år i grönvitt. Återigen en fantastik inramning i arenan och ett gott tryck på våra läktare, stor heder till alla som ”skeppar” in och bidrar till det på bästa sätt. Att det stöttar laget råder det ingen tvekan om och det påverkar mycket annat också på ett positivt sätt. Att en spelare som #96 t.ex. nämner stämningen i arenan som en positivt bidragande orsak till att förlänga kontraktet symboliserar starkt värdet av det som görs på läktarna.

Både jag och de flesta andra förväntade oss nog en målsnål, lite tillknäppt tillställning igår mot ett Luleå med ett defensivt starkt signum. Just det blev vi ”snuvade” på och fick istället se en klassisk GrönVit urladdning. Det tar vi alla dagar i veckan!

En 600 personer starkt GrönVit manifestation åker mot Göteborg imorgon för mötet mot Frölunda. Snacka om symbolik för vår ständigt stående devis ”Framåt Och Uppåt – Tillsammans”. En resa som arrangeras av vårt dotterbolag Great Event med Johan Eriksson som projektledare. Johan har gjort en jätteinsats för att få allt på plats så hatten av för honom och alla er som hänger på och stöttar laget på plats imorgon mot Frölunda.

Dags för landslagsspel. En lång rad GrönVita tar plats i kommande landslagsturning. Sex stycken sammantaget och hela fem i våra egna landslagsfärger samt #96 Tomasek som drar på sig sina landslagsfärger. Har inte på rak arm klart för mig och det är rekord eller inte i antalet FBK representanter men oaktat det är det ett starkt avtryck och ett gott betyg på både lagbygge och den verksamhet vi bedriver.

Nya säkerhetsregler med totalt väskförbud blev en realitet i veckan och det med väldigt kort varsel. Det blev ett riktigt eldprov för vårt kommunikationsgäng att nå ut till allt och alla. Media gör i sådana här sammanhang också stor nytta med den räckvidd dom har och sammantaget med ett väldigt gott resultat. Endast ett fåtal av 8142 som dök upp igår hade inte nåtts av informationen. Det finns mycket att säga och fundera på över företeelsen eller snarare behovet av företeelsen men vi har bara att rätta oss efter gällande regler. Vi värnar om trygga och trevliga evenemang och då är det en självklarhet att genomföra dessa åtgärder när tillståndsgivande myndigheter så kräver. Väldigt glädjande att den absoluta majoriteten både förstår situationen, anpassar sig och bidrar till genomförandet på bästa sätt.

Nu gasar vi vidare - den här gången mot Göteborg, kanske syns vi där?

Njut en fin helg!

Hockeyhälsningar,