En trevlig dag på golfbanan

Publicerad: 2023-08-17
Partnerevent
Med mulet och duggregn till en början avslutades dagen i strålande solsken när FBK-golfen avgjordes på Karlstad Golfklubb.
– Vi har haft en fantastisk dag på alla sätt och vis, sade Niclas Eriksson från FBK Marknad.

Intresset var rekordstort när FBK-golfen återupptogs som partnerevent efter några år i vila. Ett 80-tal partners och spelare från vårt SHL-lag antog de utmaningar som bjöds på Karlstad Golfklubb.
– Vi som åkt runt på banan och tittat till bollarna har fått se både det ena och det andra. En del väldigt bra slag blandat med en del mindre bra. Det som förenar bollarna är att alla verkar ha haft en väldigt trevlig dag tillsammans. Det lilla regn som fanns i början av tävlingen verkar i alla fall inte ha påverkat humöret där ute, så sammanfattningsvis en kanondag, säger Niclas Eriksson.

När alla resultat räknats samman stod det klart att bollen med Erik Åkesson, Mollstedts Ur, Andreas Arnoldsson, BKE Stjärnafyrkant samt Marcus Westfält och Mattias Göransson från Färjestad BK var de som tog hem FBK-Golfen 2023.

BILDEXTRA!

Stefan Eriksson