Mitell nöjd efter sjunde raka segern

Publicerad: 2024-02-22
Eftersnack
Färjestad vände 1-2 till 3-2 i tredje perioden borta mot Växjö.
- Starkt att skaka fram så mycket lägen i sista, säger FBK-tränaren efter lagets "push" i tredje perioden.

Färjestad lyckades vinna toppmötet borta mot Växjö med 4-3 efter straffar.
Skönt att vinna i Växjö, efter fyra raka förluster där nere?
- Det är alltid bra att vinna här nere i Växjö, en tuff motståndare och toppkonkurrent, säger FBK-tränaren Thomas Mitell.
- Det var en bra hockeymatch som svängde fram och tillbaka. Vi är nöjda med mycket i en tuff bortamatch.
Jo, det var svängigt då FBK tog ledningen med 1-0, Växjö vände till 1-2 inna FBK vände tillbaka till 3-2 i tredje perioden. Växjö kvitterade och det fick avgöras på straffar genom David Tomasek.

Sjunde raka segern, ni har ett grymt självförtroende?
- Det är klart att det hjälper till, det är starkt att skaka fram så mycket lägen i sista när Växjö brukar vara bra på att försvara en ledning, säger Mitell.
- Mycket som var bra, en bra motståndare, en bra match!
4-3-vinsten innebär att FBK nu vunnit sina sju senaste matcher och behåller serieledningen.

- Två bra hockeylag, en jämn hockeymatch, säger Växjötränaren Jörgen Jönsson.
- Vi blev lite passiva i tredje, det finns chanser att vinna den här matchen och man kunde mycket väl förlorat den, det betyder väl att det var en jämn hockeymatch.

webredaktör Hans-Göran Bäckström